Lactants
Per als mes petits les activitats relacionades amb les Tic-Tac són més visuals
Títol: Aprenem cançons
Objectius:
Desenvolupar l’oïda
Potenciar la capacitat
d’observació
Familiaritzar-se amb el
ratolí
Desenvolupar la vista
Familiaritzar-se amb les
noves tecnologies
Espai: Aula polivalent
Materials i recursos: Pissarra
digital i canó o bé un ordinador amb un panel.
Temporització: De 10 a 15 minuts.
Nombre de participants: 8
infants
Edat dels nens: De 8
mesos a 1 any.
Descripció de l’activitat:
L’educadora
connectarà l’aparell i els infants estaran asseguts al terra en un coixins per
a que estiguin més còmodes.
L’educadora anirà
clicant cançó per cançó per a que els infants puguin escoltar i veure a la
mateixa vegada.
Avaluació:
v Ha
gaudit de l’activitat?
v Ha
estat atent?
v Ha
mostrat interès per l’activitat?
v Ha
estat quiet un cert temps?
v Ha
estat content?
v Ha
ballat?
Observacions i variacions:
Depenent del grup
classe haurem de fer dos grups per a que tots els nens puguin gaudir d’aquesta
activitats i estar més tranquils, l’altre meitat de la classe estaran gaudint
d’una altra activitat.
Si els infants ja
caminen en comptes de estar asseguts al terra els deixarem lliurement per a que
puguin ballar i gaudir més encara de la activitat.
SemiCaminants
Les activitats per aquesta edat són visuals i amb iniciació a la manipulació
1.
Títol de l’activitat
Explotem les bombolles
2.
Objectius
·
Familiaritzar als infants amb el
ratolí i l'ordinador
·
Fomentar l'atenció
·
Potenciar l'agudesa visual
3.
Espai
Aula d’informàtica
4.
Materials i recursos
·
Ordinador
·
Ratolí
·
Pissarra digital
5.
Temporització
Uns 30 minuts aproximadament
Uns 30 minuts aproximadament
6.
Nombre de participants
Aniran sortint d'un en un a la pissarra
Aniran sortint d'un en un a la pissarra
7.
Edat dels nens
A partir dels 2 anys
A partir dels 2 anys
8.
Descripció de l’activitat
Els nens hauran d'anar explotant les bombolles que surten a la pantalla movent el ratolí.
Els nens hauran d'anar explotant les bombolles que surten a la pantalla movent el ratolí.
9.
Observacions i variacions
Aquesta activitat té una variant a la pagina web que és anar explotant les bombolles fent servir la barra espaiadora del teclat.
Aquesta activitat té una variant a la pagina web que és anar explotant les bombolles fent servir la barra espaiadora del teclat.
10. Avaluació
·
Ha gaudit fent l'activitat?
·
Ha demanat ajuda?
·
Ha estat pacient esperant el
seu torn?
·
Ha estat atent?
Caminants
Les activitats per aquesta edat són visuals i amb desenvolupament de la manipulació
Títol: Coneixem al PINGU!
Objectius:
Fomentar
l’atenció
Fomentar
l’escolta
Familiaritzar
animals mitjançant les imatges
Desenvolupar
la part sensorial
Desenvolupar
la part cognitiva
Potenciar
la capacitat d’observació
Potenciar
l’autonomia personal
Potenciar
la memòria
Potenciar
la intel·ligència
Potenciar
la sociabilitat
Espai: l’aula o aula d’informàtica
Materials i recursos:
o
Un
portàtil
o
Internet
o
Projector
Temporització: 15 minuts
Nombre de participants: 18
infants
Edat dels infants: De
24 a 36 mesos
Descripció de l’activitat:
L’educadora
connectarà l’ordinador al projector de l’aula. Asseurà als infants a terra en
forma de mitja lluna perquè tot puguin veure bé la pantalla.
Farà una breu
explicació del que són els pingüins i les foques, i que a continuació veuran un
vídeo/episodi d’un pingüí molt divertit que es diu PINGU.
Posarà el vídeo i, en
acabat, els farà preguntes sobre el allò que han vist.
Tornarà a posar el
vídeo i l’educadora anirà explicant allò que va sortint perquè els infants ho
entenguin millor.
Posarà el vídeo una
tercera vegada, perquè els infants siguin més autònoms i vagin relacionant
conceptes ells sols sobre el que han vist la primera vegada i les indicacions i
explicacions que els ha donat l’educadora en la segona emissió.
Avaluació:
Ha estat atent?
Ha estat quiet?
Ha mostrat interès
pel vídeo?
Li ha agradat el
vídeo?
Coneixia ja el
personatge que sortia al vídeo?
Ha entès el vídeo?
Escoltava atentament
les explicacions de l’educadora?
Estava més atent i
motivat després de les explicacions de l’educadora?
Relacionava allò que sortia
al vídeo amb el que es fa a casa o a l’aula?
Observacions i variacions:
El vídeo que s’ha
escollit és sobre el Nadal. És un tema que els infants coneixen a la perfecció
i que poden relacionar fàcilment. Seria bo que treballessin aquest vídeo a
l’estació que toca i a la festivitat que toca, per tal de que ells ho
assolissin millor.
L’educadora podria
treballar, prèviament, l’animal propi de l’hivern, com és el pingüí i, a més a
mes, passar uns dibuixos del vídeo perquè els infants els pintin.
Hi ha una infinitat
de temes que es poden treballar amb aquest tipus de vídeo: una visita a
l’hospital, el valor de l’amistat, etc. Són infantils, innocents i es poden
utilitzar per introduir aquests temes als infants.
Grans
Les activitats per aquesta edat són manipulatives
Títol:
Juguem a construir
Objectius:
·
Desenvolupar el sentit de la
vista
·
Potenciar el coneixement
dels colors
·
Familiaritzar-se amb les
formes
Espais:
Es realitzarà
a l’aula
Materials
i recursos:
·
Pissarra digital
Temporització:
20 minuts
Nombre de participants:
20 infants
Edat dels infants:
3 a 6 anys
Desenvolupament de l’activitat:
L’educadora posarà un
joc a la pissarra i amb la seva ajuda els infants aniran fent construccions i
així els infants aniran repassant els colors i les formes.
Avaluació:
·
Ha gaudit amb l’activitat?
·
Ha reconegut els colors?
·
Ha aprés les formes?
Observacions i variacions:
Depenent del grup ho
podran fer solos. Si es P-3 ho faran amb l’ajuda de l’educadora, si es P-4
començaran a fer-ho solos però tindran l’ajuda de l’educadora i si es P-5 ho
faran ja solos.
No hay comentarios:
Publicar un comentario