Activitats amb pissarra digital

A continuació us mostrem algunes de les activitats que realitzem amb els vostres infants.


Lactants
Per als mes petits les activitats relacionades amb les Tic-Tac són més visuals

 


 

Cançons infantils



Títol: Aprenem cançons
Objectius:
*      Desenvolupar l’oïda

*      Potenciar la capacitat d’observació

*      Familiaritzar-se amb el ratolí

*      Desenvolupar la vista

*      Familiaritzar-se amb les noves tecnologies

Espai: Aula polivalent
Materials i recursos: Pissarra digital i canó o bé un ordinador amb un panel.
Temporització: De 10 a 15 minuts.
Nombre de participants: 8 infants
Edat dels nens: De 8 mesos a 1 any.
Descripció de l’activitat:
L’educadora connectarà l’aparell i els infants estaran asseguts al terra en un coixins per a que estiguin més còmodes.
L’educadora anirà clicant cançó per cançó per a que els infants puguin escoltar i veure a la mateixa vegada.
Avaluació:
v  Ha gaudit de l’activitat?

v  Ha estat atent?

v  Ha mostrat interès per l’activitat?

v  Ha estat quiet un cert temps?

v  Ha estat content?

v  Ha ballat?

Observacions i variacions:
Depenent del grup classe haurem de fer dos grups per a que tots els nens puguin gaudir d’aquesta activitats i estar més tranquils, l’altre meitat de la classe estaran gaudint d’una altra activitat.
Si els infants ja caminen en comptes de estar asseguts al terra els deixarem lliurement per a que puguin ballar i gaudir més encara de la activitat.

SemiCaminants
Les activitats per aquesta edat són visuals i amb iniciació a la manipulació



 







1.   Títol de l’activitat
Explotem les bombolles
2.   Objectius
·         Familiaritzar als infants amb el ratolí i l'ordinador
·         Fomentar l'atenció
·         Potenciar l'agudesa visual
3.   Espai
Aula d’informàtica
4.   Materials i recursos
·        Ordinador
·        Ratolí
·        Pissarra digital
5.   Temporització
Uns 30 minuts aproximadament
6.   Nombre de participants
Aniran sortint d'un en un a la pissarra
7.   Edat dels nens
A partir dels 2 anys
8.   Descripció de l’activitat
Els nens hauran d'anar explotant les bombolles que surten a la pantalla movent el ratolí.
9.   Observacions i variacions
Aquesta activitat té una variant a la pagina web que és anar explotant les bombolles fent servir la barra espaiadora del teclat.
10.  Avaluació
·         Ha gaudit fent l'activitat?
·         Ha demanat ajuda?
·         Ha estat pacient esperant el seu torn?
·         Ha estat atent?




Caminants
Les activitats per aquesta edat són visuals i amb desenvolupament de la manipulació
 
 


Títol: Coneixem al PINGU!
Objectius:
*      Fomentar l’atenció
*      Fomentar l’escolta
*      Familiaritzar animals mitjançant les imatges
*      Desenvolupar la part sensorial
*      Desenvolupar la part cognitiva
*      Potenciar la capacitat d’observació
*      Potenciar l’autonomia personal
*      Potenciar la memòria
*      Potenciar la intel·ligència
*      Potenciar la sociabilitat
Espai: l’aula o aula d’informàtica
Materials i recursos:
o   Un portàtil

o   Internet

o   Projector

Temporització: 15 minuts
Nombre de participants: 18 infants
Edat dels infants: De 24 a 36 mesos
Descripció de l’activitat:
L’educadora connectarà l’ordinador al projector de l’aula. Asseurà als infants a terra en forma de mitja lluna perquè tot puguin veure bé la pantalla.
Farà una breu explicació del que són els pingüins i les foques, i que a continuació veuran un vídeo/episodi d’un pingüí molt divertit que es diu PINGU.
Posarà el vídeo i, en acabat, els farà preguntes sobre el allò que han vist.
Tornarà a posar el vídeo i l’educadora anirà explicant allò que va sortint perquè els infants ho entenguin millor.
Posarà el vídeo una tercera vegada, perquè els infants siguin més autònoms i vagin relacionant conceptes ells sols sobre el que han vist la primera vegada i les indicacions i explicacions que els ha donat l’educadora en la segona emissió.
Avaluació:
Ha estat atent?
Ha estat quiet?
Ha mostrat interès pel vídeo?
Li ha agradat el vídeo?
Coneixia ja el personatge que sortia al vídeo?
Ha entès el vídeo?
Escoltava atentament les explicacions de l’educadora?
Estava més atent i motivat després de les explicacions de l’educadora?
Relacionava allò que sortia al vídeo amb el que es fa a casa o a l’aula?
Observacions i variacions:
El vídeo que s’ha escollit és sobre el Nadal. És un tema que els infants coneixen a la perfecció i que poden relacionar fàcilment. Seria bo que treballessin aquest vídeo a l’estació que toca i a la festivitat que toca, per tal de que ells ho assolissin millor.
L’educadora podria treballar, prèviament, l’animal propi de l’hivern, com és el pingüí i, a més a mes, passar uns dibuixos del vídeo perquè els infants els pintin.
Hi ha una infinitat de temes que es poden treballar amb aquest tipus de vídeo: una visita a l’hospital, el valor de l’amistat, etc. Són infantils, innocents i es poden utilitzar per introduir aquests temes als infants.


Grans

Les activitats per aquesta edat són manipulatives
Títol: Juguem a construir
Objectius:
·         Desenvolupar el sentit de la vista
·         Potenciar el coneixement dels colors
·         Familiaritzar-se amb les formes
Espais:
 Es realitzarà  a l’aula
 Materials i recursos:
·         Pissarra digital
Temporització:
20 minuts
Nombre de participants:
20 infants
Edat dels infants:
3 a 6 anys
Desenvolupament de l’activitat:
L’educadora posarà un joc a la pissarra i amb la seva ajuda els infants aniran fent construccions i així els infants aniran repassant els colors i les formes.
Avaluació:
·         Ha gaudit amb l’activitat?
·         Ha reconegut els colors?
·         Ha aprés les formes?
 
Observacions i variacions:
Depenent del grup ho podran fer solos. Si es P-3 ho faran amb l’ajuda de l’educadora, si es P-4 començaran a fer-ho solos però tindran l’ajuda de l’educadora i si es P-5 ho faran ja solos.
 




No hay comentarios:

Publicar un comentario